Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.11960/2206
Title: Relatório de estágio : Blisq Creative
Authors: Carvalho, Pedro
Parente, Andreia Barbosa
Keywords: comunicação de marketing
comunicação integrada de marketing
marketing digital
redes sociais
marketing communication
integrated marketing communication
digital marketing
social networks
Issue Date: 6-Jun-2019
Abstract: No âmbito do Mestrado em Marketing da Escola Superior de Ciências Empresariais do Instituto Politécnico de Viana do Castelo, foi realizado um estágio curricular na agência de comunicação integrada Blisq Creative, com a duração de 30 semanas. Para além da descrição das atividades desenvolvidas, o presente relatório inclui uma primeira componente de enquadramento teórico, interligando os conteúdos lecionados em contexto de aula com a experiência prática obtida em contexto de estágio. De forma genérica, as principais atividades desenvolvidas focaram-se nos seguintes pontos: apoio no desenvolvimento de planos de comunicação e orientações estratégicas das marcas; apoio na gestão de clientes e redação de briefings; redação de comunicados; seleção, identificação e envio de notícias para os órgãos de comunicação social; revisão e redação de conteúdos para peças de comunicação online e offline; planificação de conteúdos e avaliação da comunicação online das marcas; e apoio na organização de eventos. A integração no departamento de Marketing e Comunicação Estratégica de uma agência de comunicação permitiu-me uma aprendizagem bastante ampla, uma vez que ao longo do estágio pude realizar tarefas inerentes aos vários serviços prestados e acompanhar, de perto, o trabalho dos restantes colaboradores e perceber a dinâmica de uma agência de comunicação. Sempre de forma orientada e construtiva, pude desenvolver tarefas relacionadas com as várias áreas de atuação e contactar com diferentes clientes da Blisq Creative, o que me permitiu perceber as diferentes necessidades e dinâmicas.
In the scope of the Master in Marketing of Escola Superior de Ciências Empresariais of the Instituto Politécnico de Viana do Castelo, a internship was conducted at the integrated communication agency Blisq Creative, with a duration of 30 days. In addition to the description of the activities developed, this report includes a first theoretical framework component, connecting the contents taught in class context with the practical experience obtained in the context of the internship. In a general way, the main activities developed were focused on the following points: support in the development of communication plans and strategic orientations of brands; support in customer management and writing of briefings; writing of press releases; selection, identification and transmission of news to the media; reviewing and writing content for online and offline communication pieces; content planning and evaluation of online brand communication; and support in events management. The integration in the Department of Marketing and Strategic Communication of a communication agency allowed me a very broad learning. During the internship I was able to carry out tasks inherent in the various services provided and to closely monitor the work of the remaining employees and to perceive the dynamics of a communication agency. Always in a guided and constructive way, I was able to develop tasks related to the various areas that the work involves and contact different Blisq Creative clients, which allowed me to understand the different needs and dynamics.
Description: Dissertação de Mestrado em Marketing apresentada na Escola Superior de Ciências Empresariais do Instituto Politécnico de Viana do Castelo
URI: http://hdl.handle.net/20.500.11960/2206
Appears in Collections:ESCE - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Parente_Andreia_14848_MM.pdf
  Until 2027-06-06
12.52 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.