Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.11960/2494
Title: | Estratégias e ações de marketing para o destino Galiza e Norte de Portugal |
Other Titles: | um contributo para a sua valorização turística |
Authors: | Fonseca, Manuel José Serra da Carvalho, Filipe Manuel Sampaio Pereira, Diana Marina Veloso |
Keywords: | Plano de marketing marketing de destinos cooperação entre destinos Eurorregião Galiza e Norte de Portugal Marketing plan Destination marketing cooperation between destinations Galicia-Northern Portugal Euroregion |
Issue Date: | 10-Feb-2021 |
Abstract: | O projeto de Mestrado “Estratégias e ações de marketing para o destino Galiza
e Norte de Portugal: um contributo para a sua valorização turística”, tem como
objetivo central a apresentação de um conjunto de estratégias e ações com
base nas necessidades do território e dos vários stakeholders da eurorregião.
O foco deste trabalho baseou-se na apresentação de todas as potencialidades
que as duas regiões têm e criar estratégias e ações de marketing para a
potencialização de um destino turístico comum. Os principais temas
apresentados são: plano de marketing, marketing de destinos e a cooperação
entre destinos turísticos.
Em termos metodológicos foi desenvolvida uma abordagem qualitativa
consubstanciada em entrevistas semiestruturadas a stakeholders da Galiza e
do Norte de Portugal. A sua análise permitiu a identificação de pontos fortes,
fracos, oportunidades e as ameaças, assim como, potenciais estratégias de
cooperação entre os vários stakeholders conducentes
à definição de estratégias e táticas a desenvolver.
De salientar que as estratégias e ações que este plano de marketing aborda
são passíveis de se realizarem a qualquer momento e que visam, não só o
crescimento de um destino com várias potencialidades turísticas, mas também
contribuir para um maior dinamismo da eurorregião que, no atual contexto
socioeconómico que a caracteriza, necessita de se auto-reinventar. The Master project "Strategies and marketing actions for the destination Galicia and Northern Portugal: a contribution to its tourist valorization", has as central objective the presentation of a set of strategies and actions based on the needs of the territory and the euroregion stakeholders. The focus of this work was based on presenting all the potential that the two regions have and creating strategies and marketing actions for the enhancement of a common tourist destination. The main themes presented are marketing plan, destination marketing and cooperation between tourist destinations. Regarding the methodology, a qualitative approach was developed, embodied in semi-structured interviews with stakeholders in Galicia and Northern Portugal. This tool allowed the identification of strengths, weaknesses, opportunities, and threats, as well as potential cooperation strategies among the various stakeholders for the implementation of the strategies and actions to be developed. It should be noted that the strategies and actions that this marketing plan proposes are capable of being carried out at any time, and that they aim not only the growth of a destination with various tourist potentials, but also to contribute to a greater dynamism in the Euroregion that, with the current moment that we live in, needs to reinvent itself. |
Description: | Dissertação de Mestrado em Marketing apresentada na Escola Superior de Ciências Empresariais do Instituto Politécnico de Viana do Castelo |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.11960/2494 |
Appears in Collections: | ESCE - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Pereira_Diana_ 7063_MM.pdf | 2.01 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.