Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.11960/2646
Title: Influência do capital humano e estrutural no lançamento de produtos com design inovador : aplicação à marca própria
Authors: Santos-Rodrigues, Helena
Lima, Luís Carlos Lousinha
Keywords: Design
Inovação de produto
Capital intelectual
Marca
Marca própria
Product innovationd
Intellectual capital; Brand; Own brand
Brand
Own brand
Issue Date: 1-Mar-2011
Abstract: Este estudo explora numa perspectiva prática a relação e influência de alguns elementos do Capital Intelectual e do Design na Inovação de Produtos, com aplicação à Marca (marca própria). Com recurso à metodologia de case study, mediante entrevista a administradores com recurso a guião. O conhecimento também é uma ferramenta, estando o seu impacto nas mãos do utilizador, e aqui o designer, profissional especializado do Design, cujo alargado conhecimento, sobre o Produto, processos, procedimentos e metodologias, pode ser muito frutífero para a organização e transformado em valor (do Capital Humano). Embora não haja a intenção de tipificar, regiões ou mercados, a informação, conhecimento recolhido e respectivas ilações auxiliam a preencher lacunas no corpo científico abordado, em especial quando se refere à Inovação de Produtos e sua relação com o Capital Intelectual. Da mesma forma que clarifica certos aspectos do estudo da Marca, avançando com uma definição de “marca própria”.
This study explore a practice perspective of the relation and influence from some Intellectual Capital elements and Design on Product Innovation, application to Brand (Own Brand/ Private Label Brand). Resourcing with case study methodology by means of interviews, with scripts, to the companies administrators. The knowledge is also a tool, as so its impact is on the users’ responsibility, and on this the designer, a specialized professional, whose widened knowledge about the Product, processes, proceeding, methodologies, can be very fruitful to the organization and can be transform in valour (of Human Capital). Although it haven’t intention to typify, regions or markets, the information, knowledge collected and respective illations contributes to fill a gap in the examined scientific body, speciality, when it refers to Product Innovation and its relation with Intellectual Capital. In the same way that clarifies certain aspects from the Brand study advancing with a definition for “Own Brand”.
Description: Mestrado em Design Integrado na Escola Superior de Tecnologia e Gestão do Instituto Politécnico de Viana do Castelo
URI: http://hdl.handle.net/20.500.11960/2646
Appears in Collections:ESTG - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Luis_Lima.pdf
  Restricted Access
4.03 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.