Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.11960/3465
Title: O design digital como meio de divulgação e comunicação em contexto hoteleiro
Authors: Curralo, Ana Filomena
Trindade, Mariana de Matos
Keywords: Design digital
Hotelaria
Turismo desportivo
Comunicação visual
Estágio curricular
Digital design
Hospitality
Sports tourism
Visual communication
Internship
Issue Date: 20-Jul-2023
Abstract: A presente proposta é relativa a um relatório de estágio, realizado no âmbito de “Dissertação, Projeto Final ou Estágio com Relatório”, para a obtenção do grau de Mestre em Design Integrado, pela Escola Superior Tecnologia e Gestão. O estágio decorreu entre 5 de Julho e 21 de Outubro de 2022 na empresa FeelViana Sport Hotel. O relatório teve como principal objetivo dar a conhecer todo o trabalho desenvolvido pela aluna ao longo do estágio. O FeelViana Sport Hotel, desafiou a estagiária a desenvolver os seus projetos no âmbito do design de comunicação, com especial foco para o design digital, no sentido de dar a conhecer a empresa ao seu público-alvo, os clientes. As atividades promovidas pela empresa, nomeadamente, os eventos de surf, passeios de bicicleta, entre outras, e os artigos de desporto à venda nos seus pontos de venda, motivaram uma maior intervenção. O que motivou a realização do estágio curricular foi a possibilidade de a própria ter o primeiro contacto com o mercado de trabalho na sua área profissional, o Design, de forma a colocar em prática os conhecimentos adquiridos ao longo de todo o ensino superior.
This proposal concems an internship report, carried out within the scope of the curricular unit "Dissertation, Final Project or Internship with Report, for obtaining the Master's degree in Integrated Design, by Escola Superior Tecnologia e Gestão. The intership took place between July 5th and October 21st, 2022, at FeelViana Sport Hotel. The main objective of the report was to make known all the work developed by the student throughout the internship. FeelViana Sport Hotel challenged the intern to develop her projects in the field of communication design, with a special focus on digital design, in order to make the company known to its target audience, the customers. The activities promoted by the company, namely surfing events, bicycle rides, among others, and sporting goods for sale at its points of sale, led to greater intervention. What motivated the student to carry out the curricular internship was the possibility of her having her first contact with the job market in her professional area, Design, to put into practice, the knowledge acquired throughout her education higher.
Description: Mestrado em Design Integrado na Escola Superior de Tecnologia e Gestão do Instituto Politécnico de Viana do Castelo
URI: http://hdl.handle.net/20.500.11960/3465
Appears in Collections:ESTG - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mariana_Trindade.pdf5.67 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.