Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.11960/2297
Title: SmartStock : gestão de stocks
Authors: Faria, Pedro Miguel
Paiva, Sara
Barbosa, Pedro Daniel Matos
Keywords: Gestão de stocks
Gestão de eventos
Stock management
Event management
Issue Date: 11-Jul-2019
Abstract: Otimizar o controlo dos processos é cada vez mais importante na gestão de eventos. Nos dias de hoje, uma gestão eficaz associada a uma redução nos custos de operação, torna-se uma mais-valia, pois permite às empresas de eventos obterem maior competitividade e crescimento focando-se no que realmente importa. Todo o evento de sucesso, tem como base uma empresa sólida e organizada. Assim, neste projeto propõe-se apresentar uma solução colaborativa e funcional de gestão de stocks para empresas de eventos, que fará uso de uma aplicação móvel, que irá flexibilizar a gestão dos produtos num armazém e organizá-los de forma eficiente, através de múltiplas funcionalidades otimizadas e integradas nas soluções deste projeto, controlando assim o ciclo de vida do produto, desde a sua entrada no armazém até ao regresso de um evento. Os resultados serão os bens disponibilizados no exato momento em que deles se necessite. A estratégia adequada equilibrará a compra de produtos segundo as necessidades sentidas na organização.
Optimizing process control is increasingly important in an event management. Nowadays, efficient management associated with a reduction in operating costs is an added value, as it enables event companies to achieve greater competitiveness and growth by focusing on what it really matters. Every successful event is based on a solid and organized company. Thus, this project proposes to present a collaborative and functional stock management solution for event companies, which will make use of a mobile application and a web management platform, that will make product management flexible in a warehouse and organize them in an efficient way, through multiple optimized functionalities and integrated in the solutions of this project, in order to control the life cycle of the product, from its entrance in the warehouse until its return of an event. The result will be the goods made available at the exact moment they are needed. The appropriate strategy will balance the purchase of products according to the needs felt in the organization.
Description: Mestrado em Engenharia do Software na Escola Superior de Tecnologia e Gestão do Instituto Politécnico de Viana do Castelo
URI: http://hdl.handle.net/20.500.11960/2297
Appears in Collections:ESTG - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pedro_Barbosa.pdf2.5 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.