Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.11960/3846
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBarbosa, Ana-
dc.contributor.authorVale, Isabel-
dc.contributor.authorPalhares, Pedro-
dc.contributor.editorMaria Isabel Piteira do Valeen_US
dc.contributor.editorBarbosa, A.en_US
dc.date.accessioned2024-01-17T15:49:50Z-
dc.date.available2024-01-17T15:49:50Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.citationBarbosa, A., Vale, I., & Palhares, P. (2009). Exploring generalization with visual patterns: tasks developed with pre-algebra students. In I. Vale, & A. Barbosa (Eds.), Padrões: Múltiplas perspectivas e contextos em educação matemática = Patterns: Multiple perspectives and contexts in mathematics education (pp. 137-149). Escola Superior de Educação do Instituto Politécnico de Viana do Castelo.pt_PT
dc.identifier.isbn978-989-95980-4-1-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11960/3846-
dc.description.abstractEste artigo refere-se a um estudo desenvolvido com 54 alunos do 6.º ano de escolaridade. O principal objectivo passava por analisar o seu desempenho na resolução de tarefas que envolviam a generalização de padrões visuais. De forma a compreender este problema centramo-nos nas seguintes temáticas: tipo de estratégias de generalização utilizadas; dificuldades que emergiram do seu trabalho; e o papel da visualização no seu raciocínio. Neste artigo são apresentados alguns resultados relativos à implementação de duas tarefas. ABSTRACT: This paper refers to a study developed with fifty-four 6th grade students. The main goal was to analyse their performance when solving tasks involving the generalization of visual/figural patterns. In order to better understand this problem we focussed on the following features: type of generalization strategies used; difficulties that emerged from students’ work; and the role played by visualization on their reasoning. On this paper we present some results related to the implementation of two tasks.pt_PT
dc.language.isoengpt_PT
dc.publisherEscola Superior de Educação do Instituto Politécnico de Viana do Castelopt_PT
dc.relationPTDC/CED/69287/2006pt_PT
dc.rightsopenAccesspt_PT
dc.subjectPadrõespt_PT
dc.subjectGeneralizaçãopt_PT
dc.subjectVisualizaçãopt_PT
dc.subjectPatternspt_PT
dc.subjectGeneralizationpt_PT
dc.subjectVisualizationpt_PT
dc.titleExploring generalization with visual patterns: tasks developed with pre-algebra studentspt_PT
dc.typebookPartpt_PT
dc.date.updated2023-12-30T18:53:38Z-
dc.description.version0D1E-4824-1244 | Ana Cristina Coelho Barbosa-
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
dc.identifier.slugcv-prod-1472710-
dc.peerreviewedyespt_PT
degois.publication.firstPage137pt_PT
degois.publication.lastPage149pt_PT
degois.publication.titlePadrões - Múltiplas perspectivas e contextos em educação matemática = Patterns - Multiple Perspectives and Contexts in Mathematics Educationpt_PT
degois.publication.locationViana do Castelo, Portugalpt_PT
Appears in Collections:ESE - Capítulo de livros

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
_7_Patterns-Barbosa-et_al-2009.pdf987.63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.