Percorrer por autor Vale, Isabel

Índice: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
ou inserir as letras iniciais:  
Mostrar resultados 40-59 de 61. < anterior   próximo >
DataTítuloAutor(es)TipoAcesso
2013A resolução de tarefas com padrões figurativos e a generalizaçãoBarbosa, Ana; Vale, IsabelconferenceObjectopenAccess
1-Jan-2023Solving authentic problems through engineering designVale, Isabel; Barbosa, Ana; Peixoto, Ana; Fernandes, FátimaarticleopenAccess
4-Dez-2022Solving problems through engineering design: An exploratory study with pre-service teachersVale, Isabel; Barbosa, Ana; Peixoto, Ana; Fernandes, FátimaarticleopenAccess
Jul-2022Solving problems using the engineering design process through a steam perspectiveVale, Isabel; Barbosa, Ana; Peixoto, Ana; Fernandes, FátimaconferenceObjectopenAccess
Set-2016Tarefas em contextos visuais e a formação de professoresVale, Isabel; Barbosa, Ana; Pimentel, TeresaconferenceObjectopenAccess
29-Out-2019Tens correio! A comunicação escrita e o feedback na aula de matemáticaBarbosa, Ana; Vale, IsabelarticleopenAccess
5-Jul-2021The exploration of friezes and rosettes through digital and non-digital resources in a teacher education programBarbosa, Ana; Vale, IsabelconferenceObjectopenAccess
2014The impact of visualization on functional reasoning: the ability to generalizeBarbosa, Ana; Vale, IsabelarticleopenAccess
31-Mar-2017The importance of seeing in mathematics communicationVale, Isabel; Barbosa, AnaarticleopenAccess
2009The influence of visual strategies in generalization: a study with 6th grade students solving a pattern taskBarbosa, Ana; Vale, Isabel; Palhares, PedroarticleopenAccess
2018The power of seeing in problem solving and creativity: an issue under discussionVale, Isabel; Pimentel, Teresa; Barbosa, AnabookPartclosedAccess
2015Os Trilhos Matemáticos como contexto não formal de ensino e aprendizagem: uma experiência com futuros professores do ensino básicoVale, Isabel; Barbosa, AnaconferenceObjectopenAccess
2020Os trilhos matemáticos na formação inicial de professoresVale, Isabel; Barbosa, AnabookPartopenAccess
1-Dez-2015Trilhos matemáticos: promovendo a criatividade dos futuros professoresBarbosa, Ana; Vale, Isabel; Tomás Ferreira, Rosa AntóniaarticleopenAccess
Out-2019A troca de correspondência como estratégia para evidenciar a comunicação matemática escritaBarbosa, Ana; Vale, IsabelconferenceObjectopenAccess
1-Set-2023Vers un apprentissage des mathématiques plus autonome et flexible au PortugalBarbosa, Ana; Vale, IsabelarticleopenAccess
12-Nov-2021A visual approach for solving problems with fractionsBarbosa, Ana; Vale, IsabelarticleopenAccess
Mai-2018Visual solutions as a resource to promote mathematical learningVale, Isabel; Barbosa, AnaconferenceObjectopenAccess
2015Visualization in pattern generalization: potential and challengesBarbosa, Ana; Vale, IsabelarticleopenAccess
2023Visualization: a pathway to mathematical challenging tasksVale, Isabel; Barbosa, AnabookPartclosedAccess